Nikon Z50II, şirketin 21MP CMOS sensör etrafında inşa edilmiş en son giriş seviyesi APS-C aynasız kamerasıdır. Orijinal Z50’de olduğu gibi, yüklemeyi kolaylaştıran küçük bir kamera arayan fotoğraf ve video yaratıcılarına yöneliktir.
Önceki modele göre güncellenmiş seri çekim modları ve AF fonksiyonları getiriyor ancak geliştirmelerin çoğu kameranın video tarafında.
Nikon Z50II, yalnızca gövde olarak 909 dolara ve Nikon’un DX 16-50 F3.5-6.3 lensiyle birlikte kit olarak 1.049 dolara satılacak. Şirket, “Kasım sonu” piyasaya sürüleceğini söylüyor.
Z50II, adından da anlaşılacağı gibi, şirketin orijinal APS-C Z-mount kamerasının güncellenmiş bir versiyonudur. Kazandıklarının çoğu, daha yeni, daha güçlü bir Expeed 7 işlemcinin kullanımından gelir, ancak bunun ötesinde bazı incelikli ancak potansiyel olarak önemli eklemeler vardır.
İşlem gücüyle ilgisi olmayan, Nikon Z50II’nin ne olduğunu ve kimler için tasarlandığını göstermeye yardımcı olan bir değişiklik: Kameranın renk modunu seçmenize olanak tanıyan özel bir ‘Resim Kontrolü’ düğmesinin eklenmesi.
Ancak değişiklikler bir düğmenin etiketlenmesinden daha derinlere iniyor. Z50II, ek profilleri ayarlamanıza veya indirmenize olanak tanıyan ‘esnek’ Picture Control profilleri sunan ilk model oluyor. Kamera 31 profille geliyor ancak daha fazlasını ekleyebilir ve Picture Control düğmesine bastığınızda hangilerinin görüneceğini sınırlayabilirsiniz, böylece bunaltıcı olmaz.
Nikon, en azından 2008’den beri, kamera içi profillerini düzenlemenize olanak tanıyan yazılımlar sunan birkaç markadan biri olmuştur. Şirketin NX Studio yazılımı, mevcut Resim Kontrollerini ayarlamanıza, kendi özel ton eğrinizi uygulamanıza veya profilin keskinliğini ve doygunluğunu değiştirmenize olanak tanır. Ancak, bir LUT’un sağlayacağı renkleri yeniden eşleme yeteneği yerine, küresel bir renk tonu ayarlamasıyla renk tepkisi üzerinde yalnızca sınırlı bir kontrol elde edersiniz.
Çoğu kullanıcının Nikon’un Imaging Cloud’undan Creator Recipe profillerini indirebilme özelliğini deneyeceğini düşünüyoruz.
Nikon Z50II ayrıca daha parlak bir vizöre kavuşuyor, artık 1000 nite kadar görüntüleme yapabiliyor, mevcut modeldeki maksimum parlaklığın iki katı. Ekran, HLG yüksek dinamik aralıklı çekimi tam olarak önizleyecek kadar parlak değil ve hala aynı 2,36M nokta çözünürlüğünde.
Yeni işlemciden gelen en önemli iyileştirmelerden biri Z50II’nin otomatik odaklama sistemidir. Diğer son Nikon kameralardan nesne tanıma modlarını kazanır ve tanınan nesne sayısını üçten dokuza çıkarır.
Nikon Z50II | Nikon Z50 / ZFC | |
---|---|---|
Tanınan konular |
|
|
Ayrıca, kameranın özel olarak nesneleri tanımak üzere eğitilmiş olup olmamasından bağımsız olarak, nesneleri daha hızlı takip etmeyi sağlayan 3D İzleme AF modu da ekleniyor.
Expeed 7’nin Nikon Z50II’ye eklediği bir diğer özellik ise e-deklanşör modunda yüksek hızlarda çekim yapabilme özelliği. Bu modda deklanşöre yarım basıldığında görüntülerin ara belleğe alınması ve deklanşöre tam basılmadan bir saniye öncesine kadar çekilen görüntülerin kaydedilmesi mümkün.
Z50II’nin C30 ve C15 modları sırasıyla 30 fps veya 15 fps’ye kadar otomatik odaklama ile çekim yapabiliyor, ancak yalnızca JPEG kayıt yapıyor.
Nikon Z50II, Z6III ile ilk kez piyasaya sürülen Nikon’un Imaging Cloud hizmetiyle de uyumludur. Bu, bir Wi-Fi ağına bağlandığında fotoğraflarınızı otomatik olarak Nikon’un sunucularına yükleyebileceği ve Dropbox, Google Drive veya Lightroom gibi seçtiğiniz üçüncü taraf bulut depolama hizmetlerine gönderebileceği anlamına gelir. Ayrıca kameranızın aygıt yazılımı güncellemelerini otomatik olarak indirmesini ve bilgisayarınızda veya telefonunuzda seçtiğiniz Picture Control ön ayarlarını senkronize etmesini sağlayabilirsiniz. Birçok kameranın benzer özellikleri olsa da bunları kullanmak için bir akıllı telefon veya kamera ile eşleştirilmeleri gerekir; Z50II bunu yönlendiricinize bağlıyken kendi başına yapabilir.
Nikon, Z50 ile aynı sensörü kullanmasına rağmen, bundan önemli ölçüde daha iyi video çıkarmayı başardı. Z50II artık videoyu 10 bit hassasiyette kodlayabilir ve renk ve ton derecelendirme potansiyelini en üst düzeye çıkarmak için dahili N-Log yakalamaya veya HDR ekranlarda ve TV’lerde oynatma için HLG yüksek dinamik aralıklı yakalamaya olanak tanır.
Nikon Z50II ayrıca sensörün kırpılmış bir bölgesinden 4K/60 çekim yapma yeteneği de kazanıyor.
Nikon, bunun üstüne, video modunda elektronik görüntü sabitlemenin (eVR) geliştirildiğini söylüyor. Z50II ayrıca, kameranın önünde bir nesne tutulduğunda yüz algılama AF’sini geçersiz kılmayı bilen bir “ürün incelemesi” otomatik odaklama moduna sahip: vlogger’ların göstermek istedikleri belirli bir ürünü tartışmaları için yararlı olabilecek bir özellik.
Nikon Z50II, daha önce pazarda rekabetçi bir noktaya geldi ancak giderek daha az üreticinin bu noktaya hitap ettiği görülüyor. Fujifilm, benzer şekilde başlangıç seviyesindeki X-M5’i yaklaşık 200 dolar daha ucuza ancak vizörsüz olarak veya yüksek çözünürlüklü, görüntü sabitlemeli X-T50’yi tam 400 dolar daha pahalıya sunuyor. Bu arada Sony, artık oldukça yaşlı olan a6400’ü benzer bir fiyata sunuyor. ILC’lere yeni başlayanlar için daha az kolaylık sağlıyor ve yaşı, video özelliklerinin çok geride kalması anlamına geliyor.
Sadece Canon, EOS R10 ile Nikon Z50II’ye yaklaşık olarak benzer bir rakip sunuyor. Karşılaştırmanın mantıklı olduğunu düşündüğümüz diğer kamera Nikon’un kendi Zfc’si. Tamamen eklemli bir arka ekrana sahip olması dışında orijinal Z50 ile neredeyse aynı özelliklere sahip. Başka bir Nikon giriş seviyesi kamerayı da dahil ederek, son beş yılda nelerin değiştiğini görebiliriz.
Nikon Z50II | Canon EOS R10 | Sony a6400 | Nikon ZFC’si | |
---|---|---|---|---|
MSRP (Kit zoom ile) | 909 ABD Doları (16-50 F3,5-6,3 ile 1049 ABD Doları) | 979 dolar | 900 dolar | 960 dolar |
Piksel sayısı | 20 MP | 24 MP | 24 MP | 20 MP |
Görüntü sabitleme | HAYIR | HAYIR | HAYIR | HAYIR |
Maksimum kare hızı | 11fps (mekanik)
30fps (e-deklanşör, JPEG) |
15fps (mekanik)
23fps (e-deklanşör) |
11fps (mekanik) Ayrıca Okuyun: Poco X6 Pro İncelemesi
8fps (e-deklanşör) |
11 fps (12-bit Raw)
9 fps (14 bit) |
Vizör çözünürlüğü / mag. | 2,36M nokta 0,68x | 2,36M nokta 0,59x |
2,36M nokta 0,71x | 2,36M-nokta 0,68x |
Arka ekran çözünürlüğü / türü | 3,2″ / 1,04M nokta tam eklemli | 3.0″ / 1.04M nokta tam eklemli | 3.0″ / 921k nokta eğilebilir dokunmatik ekran | 3.0″ / 1.04M nokta tam hareketli |
OF seçimi | Dokunmatik ekran / Yön tuşları | Dokunmatik ekran / joystick | Dokunmatik ekran / Yön tuşları | Dokunmatik ekran / Yön tuşları |
Video | UHD 30p tam genişlik
1,5x kırpma ile UHD 60p |
UHD 30p tam genişlik
1,56x kırpmadan UHD 60p |
UHD 24p tam genişlik
1,22x kırpma ile 30p |
UHD 30p/24p tam genişlik |
10 bitlik seçenekler | N-Günlüğü, HLG | HDR Görüntü Kalitesi | HAYIR | HAYIR |
Mikrofon / kulaklık girişleri? | Evet / Evet | Evet / Hayır | Evet / Hayır | Evet / Hayır |
CIPA Pil derecesi (LCD/EVF) | 250 / 230 | 350 / 210 | 410 / 360 | 360 / 310 |
Ağırlık | 520 gr (18,3 oz) | 426 gr (15oz) | 403 gr (14,2oz) | 445 gr (15,7 oz) |
Boyutlar | 127 x 97 x 67 mm (5,0 x 3,8 x 2,6 inç) | 126x88x83 mm (5,0×3,5×3,3″) | 120x67x60 mm (4,7×2,6×2,4″) | 135x94x44 mm (5,3×3,7×1,7″) |
Teknolojideki ilerlemelerin yanı sıra, Z50’yi incelediğimizden bu yana bir diğer değişiklik de hem Nikon hem de Canon’un kendi APS-C sistemlerine bazı üçüncü taraf lenslerin girmesine izin vermesidir. Nikon‘un durumunda, buna kameranın yeteneklerini artırmanın nispeten uygun fiyatlı yollarını ekleyen Sigma’nın üç DC DN prime lensi dahildir. Bu arada Canon, Sigma’nın dört prime lensle birlikte iki DC DN zumunu sunmasına izin verdi.
Bu durum, her iki sistemin de Fujifilm’in X yuvası için sunulan APS-C odaklı lens çeşitliliğinin veya Sony’nin sunduğu seçeneklerin çok gerisinde kalmasına neden oluyor, ancak artık her iki kamera için de yalnızca kamera üreticisinin geliştirme önceliklerine bağımlı kalmayacağınız anlamına geliyor.
Nikon Z50II’nin gövdesi selefinin gövdesine çok benziyor, yani Nikon’un orijinal Z serisi tam çerçeve modellerinin biraz küçültülmüş bir versiyonu gibi. Boyut küçülmesine rağmen Z50II oldukça sağlam bir el kavramasını koruyor.
Gövde, aşırı ağırlaşmadan oldukça sağlam bir his veren, temel olarak fiber takviyeli plastikten yapılmıştır. El tutacağı ve kameranın arka köşesi etrafında, kamerada rahat ve güven verici bir tutuş sağlayan dokulu bir kaplama vardır. Ön ve arka komut kadranları, kamerada elinizin pozisyonunu değiştirmenize gerek kalmadan işaret parmağı ve başparmak kullanımı için iyi konumlandırılmıştır.
Önceki modeline kıyasla kameranın arkasında dört ekstra düğme daha kazanıyor, bu da kontrollerinin tam çerçeve Z modellerinin kontrollerine çok daha yakın olduğu anlamına geliyor, özel +/– zum düğmeleri, bir sürücü modu düğmesi ve bir ‘DISP’ düğmesi ekleniyor. Kameranın üstünde de ek bir düğme var: mevcut [REC], ISO ve Pozlama Telafisi düğmelerinin hemen arkasında özel bir ‘Resim Kontrolü’ düğmesi var.
Ancak tam kare modellerin sahip olduğu joystick’i kazanmıyor ve DISP düğmelerinin etrafında bulunan Stills/Movie anahtarı bunun yerine Nikon Z50II’nin üst plakasında. Oynatma ve Sürüş Modu düğmeleri tam kare modellere göre yer değiştirmiş, ancak bu farkın önemli olması için yeterli sayıda insanın her ikisini de yan yana çekmeye çalışacağından şüpheliyiz).
Nikon Z50II ayrıca Zfc ve Z30’da bulunan yukarı/aşağı eğilebilen bir ekrandan tam hareketli bir ekrana geçiyor. Nikon, APS-C Z-mount modellerinin dördünü de ‘yaratıcılara’ yönelik olarak tanımladı, dolayısıyla bu değişiklik pek de sürpriz değil.
TeknobooX.com Olarak Türkiye ve Dünya’da gelişen teknoloji haberlerini hızlı ve kolay bir şekilde sizlere ulaştırmayı amaç edinmiştir. Sizlerde gelişen teknoloji haberlerinden haberdar olmak istiyorsanız, sitemizi takip edebilirsiniz.